Přijďte se vypařit!

Saunovací desatero

1 Do sauny nechodíme s plným žaludkem, ani hladoví.

2 Před vstupem do sauny je třeba se osprchovat, umýt mýdlem a usušit se, aby došlo k rychlejšímu nástupu pocení.

3 Do sauny chodíme zásadně bez plavek. Intimní místa si zakryjte ručníkem nebo prostěradlem.

4 V sauně se pohodlně posaďte nebo si lehněte na prostěradlo. Poloha vleže zajistí rovnoměrnou teplotu celého těla.

5 Délka pobytu v sauně je individuální a liší se dle typů saun (doporučení je 10 - 20 min, u finské sauny do 15 min). V sauně zůstáváme pouze, dokud je to příjemné.

6 Pro zrychlené prokrvení pokožky masírujte pokožku kartáčem nebo jinou vhodnou pomůckou.

7 Po prohřátí ochlazujte tělo postupně od končetin směrem k srdci. Dochází tak k pozvolnému vyrovnání krevního tlaku.

8 Po každém prohřátí a ochlazení si dopřejte odpočinek (15 - 20 min) nebo opakujte proceduru teplo - chlad ihned po sobě.

9 Mezi každým cyklem pravidelně doplňujte tekutiny, ideálně po malých doušcích.

10 Po posledním cyklu má přijít delší odpočinek (ideálně 30 min). Proces prohřátí a ochlazení je vhodné opakovat 3x až 4x.


Přidejte se k newsletteru a získejte výhody:

Souhlasím se zpracováním osobních údajů v souladu s GDPR

Napište nám


Souhlasím se zpracováním osobních údajů v souladu s GDPR
MultiSport Kudyznudy.cz - tipy na výlet
Saunia