Pobočky
Menu

Saunovací desatero

1 Do sauny nikdy nechodíme s plným žaludkem, ale ani hladoví.

2 Před vstupem do ohřívárny je třeba se důkladně osprchovat a umýt mýdlem a také se pečlivě osušit, aby došlo k rychlejšímu nástupu pocení.

3 Do sauny chodíme zásadně bez plavek, které brání správnému prohřátí pokožky a mohly by se objevit i alergické reakce. Na zakrytí intimních míst použijte ručník nebo prostěradlo.

4 V sauně se pohodlně posad’te nebo si ideálně lehněte na prostěradlo - na rozdíl od sezení na lavici poloha vleže zajistí rovnoměrnou teplotu v celém těle.

5 Délka pobytu v potní místnosti je velmi individuální a liší se dle typu ohřívárny, obecné ale doporučujeme 10 - 20 minut (pro finskou saunu do 15 minut). V ohřívárně zůstáváme pouze dokud je nám teplo příjemné.

6 Během fáze pocení je vhodné masírovat si kůži končetin kartáčem nebo jinými vhodnými pomůckami, což pomáhá otevírat kožní póry a vyplavovat nečistoty.

7 Po prohřátí těla je důležité ochlazení těla, a to postupné, ideálně od končetin směrem k srdci - dochází ke skokovému nárůstu krevního tlaku. Prudké ochlazení „masíruje” vnitřní orgány a vyplaví usazeniny a nečistoty do krevního řečiště.

8 Po každém prohřátí a zchlazení si můžete dopřát odpočinek (15 - 20 min.) nebo opakovat proceduru teplo - chlad ihned po sobě. Po posledním opakování by měl přijít delší odpočinek (ideálně nad 30 minut) v odpočívárně s doplněním ztracených tekutin a lehkým občerstvením.

9 Proces prohřátí a zchlazení je vhodné zopakovat třikrát až čtyřikrát (doporučeno).

10 V sauně nemluvíme příliš nahlas a k ostatním se chováme ohleduplně.


Přidejte se k newsletteru a získejte výhody:


Napište nám


Saunia

Sídlo firmy

Sledujte nás